Kurikularna reforma, Međupredmetne teme
U privitku je ppt ("Međupredmetne") korištena na radionici 17. 9. 2019. u kojoj su se nastavnici predmeta koji ove šk.god., 2019./2020. ne ulaze u kurikularnu reformu upoznali s novinama i obvezama nastavnika u okviru predmetnih godišnjih planova i programa i godišnjeg plana razrednika.
U privitku su i kurikulumi međupredmetnih tema (za srednju školu) te skraćeni izvadci domena međupredmetnih tema, po ciklusima, za srednju školu.
_______________________________________________________________________________________________
Vrednovanje i ocjenjivanje učenika s teškoćama u razvoju
(međužupanijsko stručno vijeće za učenike s teškoćama, radionica, prosinac 2016.)
U privitku su tablice korištene tijekom radionice (preuzete iz preporučene literature, Ivančić: Diferencirana nastava u inkluzivnoj školi, Alka Script), a koje mogu biti na pomoć profesorima.
________________________________________________________________________________________________
Stručni suradnik pedagog: Ružica Vorgić Krvavica
Tel.: 021 385 938
Mail: ruzica11@yahoo.com
TKO SU ŠKOLSKI PEDAGOZI?
Za zanimanje pedagoga potrebno je, nakon srednje škole, završiti četverogodišnji studij pedagogije (Filozofski fakulteti u Zagrebu i Zadru te Pedagoški fakultet u Rijeci). Osim u školama, pedagozi mogu raditi u centrima za socijalnu skrb, centrima za brigu i zaštitu djece i mladih, domovima za djecu i mlade, savjetovalištima za mlade, brak i obitelj.
Posao pedagoga uglavnom je uredski, ali zahtijeva česte kontakte s učiteljima, učenicima, roditeljima, ostalim stručnim suradnicima i suradnicima izvan škole.
O kompleksnosti i odgovornosti pedagoške uloge Maleš i sur. (2010) kazuju da je „odgovarajuće osposobljen pedagog onaj koji je svjestan konteksta i potreba zajednice u kojoj djeluje, posjeduje znanja o svim sustavima koji participiraju u institucionalnom odgoju i obrazovanju, osposobljen za komunikaciju, sposoban graditi partnerske odnose i unapređivati odnose u zajednici koja uči, sposoban intervenirati, ali i prevenirati, spreman i sposoban evaluirati svoj rad i rad drugih te raditi na vlastitom usavršavanju.”
Pedagog kao stručnjak surađuje sa svim drugim sudionicima odgojno-obrazovne djelatnosti/procesa u školi. Prati, istražuje i analizira nastavni rad te predlaže načine i sadržaje za unapređivanje i poboljšavanje nastave i cjelovitoga odgojno-obrazovnog rada u školi. Težište je rada pedagoga na pedagoško-didaktičkom području školskoga i nastavnog rada.
Budući da su danas stručni suradnici pedagozi na čelu s ravnateljem nositelji interne razvojno-pedagoške djelatnosti škole, kao cilj razvojno pedagoške djelatnosti, a samim time i kao uloga pedagoga u odgojno-obrazovnom procesu, ističe se predviđanje, osmišljavanje, poticanje te usmjeravanje razvoja odgojno-obrazovne djelatnosti škole u skladu s potrebama i razvojnim potencijalima djece (Jurić i sur., 2001).
Rad školskog pedagoga dijeli se u nekoliko područja:
1. PLANIRANJE I PROGRAMIRANJE
- planiranje vlastitog stručnog usavršavanja i stručnog usavršavanja učitelja
- sudjelovanje u izradi godišnjeg plana i programa
- planiranje rada i sudjelovanje u radu nastavničkog vijeća
- izrađivanje plana zdravstvene zaštite (u suradnji sa školskom ambulantom)
- sređivanje školske dokumentacije
- analiziranje rezultata škole na područjima uspjeha, vladanja, popravnih ispita i sl.
2. RAD S UČENICIMA
- organiziranje učeničkih radionica
- organiziranje edukativnih i odgojnih predavanja za učenike
- savjetodavni rad s učenicima
- izrađivanje plana i programa za profesionalno informiranje u suradnji sa zavodom za zapošljavanje
3. RAD S UČITELJIMA
- unaprjeđivanje odgojno-obrazovnog rada i suradnja s učiteljima
- stručno usavršavanje učitelja
- provjeravanje realizacije rada učitelja (nazočnost nastavi, realizacije plana i programa)
4. RAD S RODITELJIMA
- odgojna i edukativna predavanja za roditelje
- savjetodavni rad s roditeljima
Općenito govoreći, zadaće su stručnih suradnika (pa tako i pedagoga): rad na stvaranju optimalnih uvjeta za cjeloviti razvoj osobnosti djece i učitelja, rješavanje razvojnih problema djece, stvaranje poticajnih odgojnih sredina za uspješno učenje u školskim i izvanškolskim uvjetima, profesionalni rad i razvoj karijere stručnih djelatnika ustanove, obrazovanje roditelja za odgovorno roditeljstvo, unapređivanje kvalitete programskih, organizacijskih i materijalno-tehničkih uvjeta rada i unapređivanje školskog i odgojno-obrazovnog sustava (Jurić i sur., 2001).
Koje osobine treba posjedovati dobar pedagog?
Poželjno je da pedagog bude asertivna i strpljiva osoba, odgovorna, vješta u planiranju i komunikaciji jer većina pedagoga pismeno i usmeno izvještava o radu ustanove, u školama sudjeluje u izradi godišnjeg plana rada škole, organizira radionice i stručne seminare. Ukratko, pedagog je osoba koja mora posjedovati znanja i senzibilitet za pružanje profesionalne pomoći i podrške, i to se najčešće ostvaruje kroz kontinuiranu saradnju sa djecom, učenicima, nastavnicima i roditeljima. Pedagog je u isto vrijeme i istraživač svoje prakse i mora se neprestano stručno usavršavati.U društvu još uvek postoji predrasuda da je traženje stručne pomoći oblik sramote, podrazumeva priznavanje sopstvene nemoći ili slab
U našem društvu još uvijek postoji predrasuda da je traženje stručne pomoći oblik sramote, jer to podrazumijeva priznavanje vlastite nemoći ili slabosti. Međutim, pedagozi i psiholozi su prije svega podrška – kako odgojnom procesu, tako i osobnom razvoju učenika.
Prazna tablica.docx
PRACENJE, vrednovanje i ocjenjivanje, ppt, pdf.pdf
Tablica, kognitivno.pdf
Tablica, psihomotoricko.pdf
Tablica, afektivno.pdf
Tablica, ocekivani sadrzaj.pdf
Tablica, sto ocjenjivati.pdf
Ocjenjivanje ucenika s teskocama, prezentacija.pdf
Podsjetnik za planiranje sata.docx
Priprema za sat - obrazac.docx
Me upredmetne.pdf
Kurikul me upredmetne teme Gra anski odgoj.docx
Kurikul me upredmetne teme IKT.docx
Kurikul me upredmetne teme Odrzivi razvoj.docx
Kurikul me upredmetne teme Osobni i socijalni razvoj.docx
Kurikul me upredmetne teme Poduzetnistvo.docx
Kurikul me upredmetne teme Uciti kako uciti.docx
Kurikul me upredmetne teme Zdravlje.docx
ME UPREDMETNE TEME, Domene 1 i 2 razred.docx
ME UPREDMETNE TEME, Domene 3 i 4 razred.docx
Tri vrste vrednovanja.pdf