DAN OTVORENIH VRATA RCK OBRTNE TEHNIČKE ŠKOLE SPLIT
Autor: Robert Kekez, Gizella Baković, 3. 4. 2023.
U petak 31. ožujka u Obrtno tehničkoj školi održao se drugi po redu Dan otvorenih vrata, aktivnost u sklopu projekta “Uspostava regionalnog centra kompetentnosti za elektrotehniku i računalstvo Splitsko-dalmatinske županije” koji je sufinancirala Europska unija iz Europskog socijalnog fonda.
Program je otvorio ravnatelj Milivoj Kalebić te je ovom prilikom poručio: “Naša škola podjednako je interesantna i za cure i za dječake, jer će ih osposobiti odmah za praktični rad. Regionalni centar kompetentnosti je nešto novo u Hrvatskoj, projekt u kojem se škole promoviraju i bolje opremaju kako bi učenicima pružile više u smislu edukacije. Počašćeni smo što ste danas došli vidjeti ovu školu i nadamo se da ćete nam se vratiti kao budući učenici.”
U sklopu programa održana su predavanja na temu Perspektiva nakon OTŠ-a – razmjena iskustava bivših učenika škole sa sadašnjim učenicima. Nekadašnji učenici, redom uspješni poslovni ljudi, ali i profesori u Obrtno-tehničkoj školi prenijeli su svoja iskustva od srednjoškolskih dana do danas te naglasili kako je jedan od najvažnijih elemenata uspjeha praktičan rad. Savjetovali su sadašnjim učenicima da svakako nakon srednje škole ili fakulteta odrade par godina kako bi stekli iskustvo u praktičnom radu koje je danas neprocjenjiv resurs te jamac uspjeha.
Djeca i roditelji imali su priliku upoznati se s programima koje Obrtno tehnička škola nudi. Pokazne radionice uključivale su elektro zanimanja: elektroinstalater, elektromehaničar, automehaničar, tehničar za električne strojeve s primjenjenim računalstvom kao i radionice strojne i ručne obrade metala.
Predavanja predstavnika poduzeća i obrtnika bila su iznimno važna za popularizaciju strukovnog obrazovanja, usavršavanja u struci i razmjenu znanja i iskustva. Tako su se predstavila poduzeća Apicum d.o.o., Bitart Consulting d.o.o., Schrack Technik d.o.o. i S+B Systemtechnik d.o.o. Od strane obrtnika, na Danu otvorenih vrata sudjelovali su predstavnici obrta Motorbox u domeni autoelektrike te obrta za završne i elektroinstalacijske radove Enija Interijer.
Tijekom cijelog dana, posjetitelji su mogli razgledati radove učenika Obrtno tehničke škole, sudjelovati u radionicama 3D ispisa kao i zabaviti se uz virtualnu stvarnost.
O projektu:
Regionalni centar kompetentnosti izgrađuje se kao mjesto izvrsnosti strukovnog obrazovanja u području elektrotehnike i računalstva za Splitsko-dalmatinsku županiju te poveznica između gospodarstvenih subjekata i obrazovnih ustanova radi uspostave suradnje i prilagodbe strukovnog obrazovanja sa zahtjevima tržišta rada i najnovijih tehnologija te modernih metoda rada.
U sklopu aktivnosti RCK razvijati će se postojeći redovni programi u sektoru elektrotehnike i računalstva kroz suradnju sa ostalim strukovnim srednjim školama, visokim učilištima i poslodavcima i obrtnicima iz navedenog sektora, uz podizanje kompetencija učenika za poduzetništvo i razvijanje vještina za uključivanje u tržište rada, potpomognuti uključivanjem gospodarstvenika u obrazovanje kako bi učenici stekli što aktualnije obrazovanje. U sklopu projekta dobivena je suglasnost Ministarstva obrazovanja i znanosti za izradu Standarda zanimanja, Standarda kvalifikacija i kurikuluma za zanimanje „Tehničar za električne strojeve s primijenjenim računalstvom“ te je prijavljena i izrada Standarda zanimanja, Standarda kvalifikacija i kurikuluma za pomoćno zanimanje u području računalstva („računalni operater“).
Osim toga u RCK se razvija i modernizira obrazovanje odraslih te uspostavlja podrška svim bivšim učenicima Obrtno tehničke škole koji su postali obrtnici u cilju stalnog napredovanja u struci i stjecanja novih znanja i korištenja modernih alata u struci.
Razvojem i usvajanjem novih znanja i tehnologija RCK će, uz podršku partnera, nuditi podršku svim obrtnicima i poslodavcima u sektoru elektrotehnike i računalstva za razvoj njihovih djelatnosti i metoda rada kao i za edukaciju i usavršavanje njihovih djelatnika. Djelokrug aktivnosti RCK je najviše u Splitsko-dalmatinskoj, Šibensko-kninskoj i Dubrovačko-neretvanskoj županiji, preko svojih partnera, odgojno obrazovnih ustanova s tog područja i gospodarskih subjekata tih županija. U suradnji sa gospodarskim subjektima navedenih županija ali i kroz suradnju sa gospodarskim i obrazovnim subjektima iz europske unije, uključiti će se u promociju novih i ekološki prihvatljivih tehnologija, promociju modernih alata i uređaja kao i metoda rada.
Trajanje projekta je 48 mjeseci, točnije do 29. prosinca 2023. godine. Ukupna vrijednost prijekta je 49.978.113,43 HRK, a od toga je sufinancirano sredstvima Europske unije 49.978.113,43 HRK.
REGIONALNI CENTAR KOMPETENTNOSTI ZA PODRUČJE ELEKTROTEHNIKE I RAČUNALSTVA SPLITSKO-DALMATINSKE ŽUPANIJE PRI OBRTNO TEHNIČKOJ ŠKOLI
NAZIV PROJEKTA |
Uspostava Regionalnog centra kompetentnosti za elektrotehniku i računalstvo Splitsko-dalmatinske županije |
OZNAKA PROJEKTA |
UP.03.3.1.04.0017 |
FOND |
Europski socijalni fond |
NAZIV PROGRAMA |
Operativni program Učinkoviti ljudski potencijali 2014.-2020. |
KORISNIK |
Obrtna tehnička škola OIB: 43651407703 |
PARTNERI |
|
UKUPNA VRIJEDNOST PROJEKTA |
49.978.113,43 HRK |
UKUPNI PRIHVATLJIVI TROŠKOVI |
49.978.113,43 HRK |
IZNOS SUFINANCIRANJA |
49.978.113,43 HRK |
MJESTO PROVEDBE |
Split, Splitsko-dalmatinska županija Hrvatska |
RAZDOBLJE PROVEDBE |
29. 12. 2019. – 29. 12. 2023. (48 mjeseci) |
POSREDNIČKO TIJELO 1 |
Ministarstvo znanosti i obrazovanja |
POSREDNIČKO TIJELO 2 |
Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih |
POVEZNICE |
|
KONTAKT OSOBA ZA VIŠE INFORMACIJA |
Damir Polak |
Sadržaj publikacije isključiva je odgovornost Obrtne tehničke škole Split
Opis projekta:
Projekt je usmjeren ka unapređenju kadrovskih i programskih uvjeta u Regionalnom centru kompetentnosti Obrtnoj tehničkoj školi, čime će se unaprijediti mogućnost učenja temeljenog na radu za učenike i odrasle polaznike strukovnog obrazovanja u podsektoru elektrotehnike i računalstva. Navedeno će rezultirati unapređenjem kompetencija učenika i polaznika obrazovanja odraslih te ih uskladiti s potrebama tržišta rada.
Kako bi kvalitetno obnašao svoju funkciju, Obrtna tehnička škola će ovim projektom uspostaviti potrebne programske i kadrovske uvjete, kontinuirano razvijati i provoditi programe prilagođene tržištu rada, a odgojno-obrazovnim djelatnicima omogućiti stručna usavršavanja koji su temelj uspješnog i učinkovitog strukovnog obrazovanja. Uspostavljena pojačana suradnja s poslodavcima i visokim učilištima omogućit će povećanje relevantnosti kurikuluma i djelotvorniju provedbu, a učenicima i odraslim polaznicima povećati mogućnosti pristupa kvalitetnom učenju temeljenom na radu. 250 učenika upisanih u ustanove strukovnog obrazovanja biti uključeno i to putem aktivnosti vezanih za provedbu redovitoga programa strukovnog obrazovanja, primanje podrške u Uredu za karijere, sudjelovanje u Inovativnoj učionici, Inovacijskom centru i radionicama te natjecanjima i strukovnim smotrama. U projekt će biti uključeno ukupno 120 odgojno-obrazovnih radnika (OBR) u ustanovama za strukovno obrazovanje i to u aktivnostima za razvoj programa stručnog usavršavanja, provedbu krojenoga edukacijskog programa za OBR-e te na sudjelovanje na edukacijama koje omogućuju kvalitetno razvijanje i provedbu aktivnosti vezanih za razvoj i modernizaciju obrazovnog programa Regionalnog centra kompetentnosti.
U projekt će biti uključeno 100 odraslih polaznika i to ne samo provedbom formalnih i neformalnih programa obrazovanja za odrasle, već će ih se dodatno poticati i putem zajedničkih strukovnih sajmovima te uključivanjem alumnija u aktivnosti Inovacijskog centra. Dodatnim aktivnostima Inovacijskog centra i natjecanja Projekt uključuje ne samo učenike Regionalnog centra kompetentnosti već i učenike partnerskih i drugih škola. Također, razvojem posebnih obrazovnih programa doprinosi se smanjenu socijalne isključenosti i razvoju ciljanih usluga za osobe s invaliditetom/teškoćama.
Svrha i opravdanost projekta:
U odgojno-obrazovnom sustavu RH prisutan je pad broja učenika zbog negativnih demografskih kretanja. Navedeno je istaknutije u strukovnom obrazovanju i osposobljavanju (SOO) što se odrazilo i na područje elektrotehnike i računalstva (ER). Broj učenika u strukovnim programima ER-a na razini RH u 2018./2019. (15.186), pao je za 16,1% u odnosu na 2013./2014. (17.637). U SDŽ-u, ŠKŽ-u i DNŽ-u negativni trend još je izraženiji. U 2013./2014. strukovne programe ER-a upisalo je 2.417 učenika, a 2017./2018. taj je broj bio za 22,2% manji. Najveći broj registriranih nezaposlenih osoba od 2014. do 2018. (65,5%) odnosi se na osobe sa završenim strukovnim obrazovanjem (SO). RH ima nižu stopu zapošljivosti mladih nakon završetka obrazovanja u odnosu na prosjek EU (prosjek od 66,9% u odnosu na 79,0% 2014-2018.). Do toga dolazi zbog neusklađenosti obrazovnih programa s potrebama tržišta rada. Iako je utvrđeno da dominantan broj ustanova za SOO (89,4%) ima uspostavljenu suradnju s poslodavcima, uglavnom provedbom praktične nastave/vježbi/stručne prakse, stipendiranjem (22,6% škola) i zapošljavanjem učenika nakon završetka školovanja (36,5% poslodavaca), stavovi poslodavaca pokazuju da ih preko 2/3 kao glavni problem ističe manjak potrebnih praktičnih znanja. Izvješće o globalnoj konkurentnosti 2017.–2018. definira neadekvatne kompetencije radne snage kao jedan od ključnih problema za poslovanje u RH. Ovi trendovi doveli su do toga da je značajan dio strukovnih zanimanja prepoznat kao deficitaran, među njima i ona u području ER-a. Upravo će uspostava RCK pojačati procese, metode i postupke koji će osigurati stalno osuvremenjivanje obrazovne ponude i jačati učenje temeljeno na radu u skladu s potrebama tržišta rada.
Ciljevi i očekivani rezultati projekta:
Uspostaviti programske i kadrovske uvjete Regionalnog centra kompetentnosti za elektrotehniku i računalstvo Splitsko-dalmatinske županije koji će unaprijediti mogućnost za učenje temeljeno na radu učenicima i odraslih polaznicima strukovnog obrazovanja
Uspostava organizacije rada i razvoja Regionalnog centra kompetentnosti
Ciljevi se odnose na uspostavu organizacije RCK kroz strukturiranje suradnje s partnerima, visokim učilištima i znanstvenim organizacijama, trgovačkim društvima i obrtima, razmjenu znanja i iskustava, razvoj i provedbu mehanizma osiguranja kvalitete, postavljanje okvira djelatnosti RCK čime se neposredno pridonosi ostvarenju postavljenog cilja.
Razvoj, unaprjeđenje i provedba programa redovitoga strukovnog obrazovanjam formalnih i neformalnih programa za obrazovanje odraslih u Regionalnom centru kompetentnosti
Ciljevi uključuju uspostavu i razvoj programskih uvjeta RCK-a učenja temeljnog na radu kroz razvoj standarda zanimanja, standarda kvalifikacija i strukovnih kurikuluma, razvoj i modernizaciju kurikuluma, programa obrazovanja odraslih, programa za osobe s invaliditetom i za učenike s teškoćama, izradu i nabavu audio-vizualnih i digitalnih materijala, provedbu svih razvijenih programa, opremanje RCK čime se neposredno pridonosi ostvarenju postavljenog cilja.
Jačanje kompetencija odgojno-obrazovnih radnika i mentora zaposlenih kod poslodavaca vezanih za provedbu programa redovitoga strukovnog obrazovanja i programa za obrazovanje odraslih
Ciljevi se odnose na jačanje stručnih kompetencija odgojno-obrazovnih radnika i mentora zaposlenih kod poslodavaca vezanih za provedbu programa redovitoga strukovnog obrazovanja i programa za obrazovanje odraslih. Element neposredno utječe na realizaciju navedenog cilja.
Promocija strukovnih zanimanja i rada Centra
Ciljevi se odnose na promociju strukovnih zanimanja i rada Centra putem organizacije strukovnih sajmova, dana otvorenih vrata, radionica, zajedničkih strukovnih sajmova, natjecanja učenika na kojima se uz projekt i RCK promiču i zanimanja za kojima postoji izražena lokalna/regionalna potreba, čime se ostvaruje jedna od glavnih zadaća RCK-ova. Element neposredno utječe na realizaciju navedenog cilja.