STRUKOVNI SAJAM RCK
Autor: Robert Kekez, Gizella Baković, 17. 2. 2023.
U četvrtak, 16. veljače u Tehničkoj školi Šibenik održan je Strukovni sajam koji je dio projekta RCK “Uspostava regionalnog centra kompetentnosti za elektrotehniku i računalstvo Splitsko dalmatinske županije” sufinanciranog sredstvima Europske unije iz Europskog socijalnog fonda. Nositelj projekta je Obrtna tehnička škola Split koja je imenovana Regionalnim centrom kompetentnosti za elektrotehniku i računalstvo Splitsko dalmatinske županije.
Strukovni sajam okupio je stručnjake iz područja elektrotehnike i računalstva a kroz predavanja, radionice i prezentacije tvrtki predstavili su se najnovija dostignuća, nove tehnologije te metode rada u struci.
Uz učeničke radove koji su bili postavljeni u dvorani i koji su se mogli čitavo vrijeme razgledati, srž Stukovnog sajma činile su prezentacije potencijalnih poslodavaca. Učenicima se prvo predstavio Josip Zdenković iz tvrtke Schrack Technik s prezentacijom ‘Kako približiti fotonaponsku tehnologiju školskim generacijama’, a u kojoj je zasebno predstavljen projekt MEGONK (maketa energetski gotovo neovisne kuće). Poanta prezentacije je bila učenicima približiti sve od ideje do gotovog projekta.
Iz tvrtke Impol-TLM Šibenik Danijela Troskot ukratko je pojasnila čime se tvrtka bavi te naglasila kako tvrtka daje stipendije jer im je ključan stručni kadar te kako se rado odazivaju na strukovne sajmove upravo zbog odličnih iskustava u zapošljavanju. Danijela Budić Čaljkušić iz tvrtke S+B Systemtechnik osvrnula se na njihov brzi rast i razvoj koji nudi razne mogućnosti zaposlenja te konstantno ulaganje u zaposlenike kroz edukacije budući da tvrtka ulaže u najnoviju opremu.
Dražen Bumbak iz lokalne tvrtke Gambi je naglasio kako se rado predstavljaju na sajmovima jer se nadaju kvalitetnom kadru.
Posljednji se predstavio Boris Gligić iz tvrtke Elektrolux, opisao njihov put od samog početka te naglasio kako je njima izrazito važan praktični rad u servisu te je pozvao učenike da ih razmotre kao poželjnog poslodavca.
U četvrtak, 16. veljače u Tehničkoj školi Šibenik održan je Strukovni sajam koji je dio projekta RCK “Uspostava regionalnog centra kompetentnosti za elektrotehniku i računalstvo Splitsko dalmatinske županije” sufinanciranog sredstvima Europske unije iz Europskog socijalnog fonda. Nositelj projekta je Obrtno tehnička škola Split koja je imenovana i Regionalnim centrom kompetentnosti za elektrotehniku i računalstvo Splitsko dalmatinske županije.
Strukovni sajam okupio je stručnjake iz područja elektrotehnike i računalstva a kroz predavanja, radionice i prezentacije tvrtki predstavili su se najnovija dostignuća, nove tehnologije te metode rada u struci.
Uz učeničke radove koji su bili postavljeni u dvorani i koji su se mogli čitavo vrijeme razgledati, srž Stukovnog sajma činile su prezentacije potencijalnih poslodavaca. Učenicima se prvo predstavio Josip Zdenković iz tvrtke Schrack Technik s prezentacijom ‘Kako približiti fotonaponsku tehnologiju školskim generacijama’, a u kojoj je zasebno predstavljen projekt MEGONK (maketa energetski gotovo neovisne kuće). Poanta prezentacije je bila učenicima približiti sve od ideje do gotovog projekta.
Iz tvrtke Impol-TLM Šibenik Danijela Troskot ukratko je pojasnila čime se tvrtka bavi te naglasila kako tvrtka daje stipendije jer im je ključan stručni kadar te kako se rado odazivaju na strukovne sajmove upravo zbog odličnih iskustava u zapošljavanju. Danijela Budić Čaljkušić iz tvrtke S+B Systemtechnik osvrnula se na njihov brzi rast i razvoj koji nudi razne mogućnosti zaposlenja te konstantno ulaganje u zaposlenike kroz edukacije budući da tvrtka ulaže u najnoviju opremu.
Dražen Bumbak iz lokalne tvrtke Gambi je naglasio kako se rado predstavljaju na sajmovima jer se nadaju kvalitetnom kadru.
Posljednji se predstavio Boris Gligić iz tvrtke Elektrolux, opisao njihov put od samog početka te naglasio kako je njima izrazito važan praktični rad u servisu te je pozvao učenike da ih razmotre kao poželjnog poslodavca.
REGIONALNI CENTAR KOMPETENTNOSTI ZA PODRUČJE ELEKTROTEHNIKE I RAČUNALSTVA SPLITSKO-DALMATINSKE ŽUPANIJE PRI OBRTNO TEHNIČKOJ ŠKOLI
NAZIV PROJEKTA |
Uspostava Regionalnog centra kompetentnosti za elektrotehniku i računalstvo Splitsko-dalmatinske županije |
OZNAKA PROJEKTA |
UP.03.3.1.04.0017 |
FOND |
Europski socijalni fond |
NAZIV PROGRAMA |
Operativni program Učinkoviti ljudski potencijali 2014.-2020. |
KORISNIK |
Obrtna tehnička škola OIB: 43651407703 |
PARTNERI |
|
UKUPNA VRIJEDNOST PROJEKTA |
49.978.113,43 HRK |
UKUPNI PRIHVATLJIVI TROŠKOVI |
49.978.113,43 HRK |
IZNOS SUFINANCIRANJA |
49.978.113,43 HRK |
MJESTO PROVEDBE |
Split, Splitsko-dalmatinska županija Hrvatska |
RAZDOBLJE PROVEDBE |
29. 12. 2019. – 29. 12. 2023. (48 mjeseci) |
POSREDNIČKO TIJELO 1 |
Ministarstvo znanosti i obrazovanja |
POSREDNIČKO TIJELO 2 |
Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih |
POVEZNICE |
|
KONTAKT OSOBA ZA VIŠE INFORMACIJA |
Damir Polak |
Sadržaj publikacije isključiva je odgovornost Obrtne tehničke škole Split
Opis projekta:
Projekt je usmjeren ka unapređenju kadrovskih i programskih uvjeta u Regionalnom centru kompetentnosti Obrtnoj tehničkoj školi, čime će se unaprijediti mogućnost učenja temeljenog na radu za učenike i odrasle polaznike strukovnog obrazovanja u podsektoru elektrotehnike i računalstva. Navedeno će rezultirati unapređenjem kompetencija učenika i polaznika obrazovanja odraslih te ih uskladiti s potrebama tržišta rada.
Kako bi kvalitetno obnašao svoju funkciju, Obrtna tehnička škola će ovim projektom uspostaviti potrebne programske i kadrovske uvjete, kontinuirano razvijati i provoditi programe prilagođene tržištu rada, a odgojno-obrazovnim djelatnicima omogućiti stručna usavršavanja koji su temelj uspješnog i učinkovitog strukovnog obrazovanja. Uspostavljena pojačana suradnja s poslodavcima i visokim učilištima omogućit će povećanje relevantnosti kurikuluma i djelotvorniju provedbu, a učenicima i odraslim polaznicima povećati mogućnosti pristupa kvalitetnom učenju temeljenom na radu. 250 učenika upisanih u ustanove strukovnog obrazovanja biti uključeno i to putem aktivnosti vezanih za provedbu redovitoga programa strukovnog obrazovanja, primanje podrške u Uredu za karijere, sudjelovanje u Inovativnoj učionici, Inovacijskom centru i radionicama te natjecanjima i strukovnim smotrama. U projekt će biti uključeno ukupno 120 odgojno-obrazovnih radnika (OBR) u ustanovama za strukovno obrazovanje i to u aktivnostima za razvoj programa stručnog usavršavanja, provedbu krojenoga edukacijskog programa za OBR-e te na sudjelovanje na edukacijama koje omogućuju kvalitetno razvijanje i provedbu aktivnosti vezanih za razvoj i modernizaciju obrazovnog programa Regionalnog centra kompetentnosti.
U projekt će biti uključeno 100 odraslih polaznika i to ne samo provedbom formalnih i neformalnih programa obrazovanja za odrasle, već će ih se dodatno poticati i putem zajedničkih strukovnih sajmovima te uključivanjem alumnija u aktivnosti Inovacijskog centra. Dodatnim aktivnostima Inovacijskog centra i natjecanja Projekt uključuje ne samo učenike Regionalnog centra kompetentnosti već i učenike partnerskih i drugih škola. Također, razvojem posebnih obrazovnih programa doprinosi se smanjenu socijalne isključenosti i razvoju ciljanih usluga za osobe s invaliditetom/teškoćama.
Svrha i opravdanost projekta:
U odgojno-obrazovnom sustavu RH prisutan je pad broja učenika zbog negativnih demografskih kretanja. Navedeno je istaknutije u strukovnom obrazovanju i osposobljavanju (SOO) što se odrazilo i na područje elektrotehnike i računalstva (ER). Broj učenika u strukovnim programima ER-a na razini RH u 2018./2019. (15.186), pao je za 16,1% u odnosu na 2013./2014. (17.637). U SDŽ-u, ŠKŽ-u i DNŽ-u negativni trend još je izraženiji. U 2013./2014. strukovne programe ER-a upisalo je 2.417 učenika, a 2017./2018. taj je broj bio za 22,2% manji. Najveći broj registriranih nezaposlenih osoba od 2014. do 2018. (65,5%) odnosi se na osobe sa završenim strukovnim obrazovanjem (SO). RH ima nižu stopu zapošljivosti mladih nakon završetka obrazovanja u odnosu na prosjek EU (prosjek od 66,9% u odnosu na 79,0% 2014-2018.). Do toga dolazi zbog neusklađenosti obrazovnih programa s potrebama tržišta rada. Iako je utvrđeno da dominantan broj ustanova za SOO (89,4%) ima uspostavljenu suradnju s poslodavcima, uglavnom provedbom praktične nastave/vježbi/stručne prakse, stipendiranjem (22,6% škola) i zapošljavanjem učenika nakon završetka školovanja (36,5% poslodavaca), stavovi poslodavaca pokazuju da ih preko 2/3 kao glavni problem ističe manjak potrebnih praktičnih znanja. Izvješće o globalnoj konkurentnosti 2017.–2018. definira neadekvatne kompetencije radne snage kao jedan od ključnih problema za poslovanje u RH. Ovi trendovi doveli su do toga da je značajan dio strukovnih zanimanja prepoznat kao deficitaran, među njima i ona u području ER-a. Upravo će uspostava RCK pojačati procese, metode i postupke koji će osigurati stalno osuvremenjivanje obrazovne ponude i jačati učenje temeljeno na radu u skladu s potrebama tržišta rada.
Ciljevi i očekivani rezultati projekta:
Uspostaviti programske i kadrovske uvjete Regionalnog centra kompetentnosti za elektrotehniku i računalstvo Splitsko-dalmatinske županije koji će unaprijediti mogućnost za učenje temeljeno na radu učenicima i odraslih polaznicima strukovnog obrazovanja
Uspostava organizacije rada i razvoja Regionalnog centra kompetentnosti
Ciljevi se odnose na uspostavu organizacije RCK kroz strukturiranje suradnje s partnerima, visokim učilištima i znanstvenim organizacijama, trgovačkim društvima i obrtima, razmjenu znanja i iskustava, razvoj i provedbu mehanizma osiguranja kvalitete, postavljanje okvira djelatnosti RCK čime se neposredno pridonosi ostvarenju postavljenog cilja.
Razvoj, unaprjeđenje i provedba programa redovitoga strukovnog obrazovanjam formalnih i neformalnih programa za obrazovanje odraslih u Regionalnom centru kompetentnosti
Ciljevi uključuju uspostavu i razvoj programskih uvjeta RCK-a učenja temeljnog na radu kroz razvoj standarda zanimanja, standarda kvalifikacija i strukovnih kurikuluma, razvoj i modernizaciju kurikuluma, programa obrazovanja odraslih, programa za osobe s invaliditetom i za učenike s teškoćama, izradu i nabavu audio-vizualnih i digitalnih materijala, provedbu svih razvijenih programa, opremanje RCK čime se neposredno pridonosi ostvarenju postavljenog cilja.
Jačanje kompetencija odgojno-obrazovnih radnika i mentora zaposlenih kod poslodavaca vezanih za provedbu programa redovitoga strukovnog obrazovanja i programa za obrazovanje odraslih
Ciljevi se odnose na jačanje stručnih kompetencija odgojno-obrazovnih radnika i mentora zaposlenih kod poslodavaca vezanih za provedbu programa redovitoga strukovnog obrazovanja i programa za obrazovanje odraslih. Element neposredno utječe na realizaciju navedenog cilja.
Promocija strukovnih zanimanja i rada Centra
Ciljevi se odnose na promociju strukovnih zanimanja i rada Centra putem organizacije strukovnih sajmova, dana otvorenih vrata, radionica, zajedničkih strukovnih sajmova, natjecanja učenika na kojima se uz projekt i RCK promiču i zanimanja za kojima postoji izražena lokalna/regionalna potreba, čime se ostvaruje jedna od glavnih zadaća RCK-ova. Element neposredno utječe na realizaciju navedenog cilja.